Οι καλοκαιρινοί μήνες πέραν της ανεμελιάς και αίσθησης χαλάρωσης που τους δημιουργούν, είναι ιδιαίτερα «γενναιόδωροι» και ως προς την ποικιλία φρούτων και λαχανικών που προσφέρουν- τα περισσότερα εκ των οποίων αποτελούν και καλοκαιρινές υπερτροφές. Πρόκειται για τρόφιμα υψηλής διατροφικής αξίας, τα οποία όλοι γνωρίζουν, αλλά ελάχιστοι έχουν εμπεδώσει την συμβολή τους στην διατήρηση μιας καλής φυσικής κατάστασης κι ενός υγιούς σώματος!

Γνωρίζοντας τις καλοκαιρινές υπερτροφές

Βατόμουρο

Βάζουμε στοίχημα πως στην πλειονότητα των καταλόγων bar που θα πιάσετε στα χέρια σας τους καλοκαιρινούς μήνες θα αναφέρονται δροσιστικά ροφήματα με κύριο συστατικό το βατόμουρο. Το συγκεκριμένο φρούτο, που οι ειδήμονες ονομάζουν «ασπίδα του οργανισμού», διαθέτει ιδιαίτερα υψηλή περιεκτικότητα βιταμίνης C και συμβάλλει καθοριστικά στην καρδιαγγειακή υγεία, την προστασία του ανοσοποιητικού συστήματος, την ενδυνάμωση του οργανισμού και την μείωση της αρτηριακής πίεσης. Πλούσιο μεταξύ άλλων και σε φυτικές ίνες, πέραν της εξαιρετικής γεύσης του βοηθά στην σωστή λειτουργία του εντέρου. Σε smoothies, γιαούρτια, ροφήματα ή έξω στην φύση, όπου το εντοπίσετε, προτιμήστε το.

Ροδάκινα

Το συγκεκριμένο φρούτο δεν θεωρείται απλά «καλοκαιρινή υπετροφή», αλλά θεωρείται ταυτόχρονα και ως ένας αποτελεσματικός φυσικός τρόπος να προστατέψετε την όρασή σας. Το υψηλό ποσοστό β-καροτίνης στη σύστασή του, βοηθά στην υγεία των ματιών, προστατεύει τους αμφιβληστροειδείς, προλαμβάνει τον καταρράκτη κι αυξάνει την κυκλοφορία του αίματος στο σώμα. Οι γυναίκες, έχουν έναν ακόμη λόγο να τα προτιμούν, καθώς η σημαντική ποσότητα βορίου ως συστατικό τους, ενισχύει τα επίπεδα οιστρογόνων κατά την την περίοδο μετά την εμμηνόπαυση.

Κεράσια

Αν κάποιος συνηθίζει να τρώει κεράσια επειδή λατρεύει την γεύση τους, στην πραγματικότητα έχει πολλούς περισσότερους λόγους για να συνεχίσει την καλή δουλειά. Η συγκεκριμένη καλοκαιρινή υπερτροφή λόγω των ανθοκυανινών που διαθέτει (φυτικές χρωστικές με αντιοξειδωτική δράση) ανακουφίζει στην μείωση του πόνου των αρθρώσεων, βοηθούν στην πέψη και διακρίνονται για την έντονη αντιφλεγμονώδη δράση τους! Θα ήταν παράλειψη ωστόσο, να μην αναφερθεί η συνεισφορά τους στην ανάπτυξη αντιγηραντικής δράσης, την οποία ευνοεί η μεταλονίνη ως συστατικό τους.