Ο συνωστισμός, οι ανάγκες της μαζικής και γρήγορης κατανάλωσης, τα ιδρωμένα βρώμικα χέρια και οι υψηλές θερμοκρασίες της εποχής, είναι κάποιοι μόνο από τους παράγοντες που καθιστούν την περίπτωση του «ασφαλούς φαγητού» ιδιαίτερα δύσκολη για το καλοκαίρι.

Η άνοδος της θερμοκρασίας έχει συχνά ως αποτέλεσμα την αλλοίωση των τροφίμων και την εμφάνιση μικροοργανισμών που ευνοούν την εκδήλωση τροφιμογενών νόσων, όπως γαστρεντερίτιδα, σαλμονέλα, μικροβιαιμία, λιστερίωση κλπ.

Η σωστή συντήρηση των τροφίμων, η κατανάλωση φρέσκων προϊόντων κι η αποφυγή όσων αλλοιώνονται εύκολα και μπορούν να αποτελέσουν εστία βακτηρίων, είναι κάποιες γενικές κατευθυντήριες για ασφαλές φαγητό το καλοκαίρι.

Πιο συγκεκριμένα:

-Aποφύγετε την κατανάλωση μισοψημένου κρέατος, αλλιωμένων οπτικά σνακ και μη παστεριωμένου γάλακτος.

-Προτιμήστε να αγοράσετε ολόκληρο το φρούτο από τις έτοιμες κομμένες φρουτοσαλάτες. Κάποια φρούτα όπως πχ το καρπούζι, λόγω του μαλακού φλοιού τους φέρουν βακτήρια στο εξωτερικό τους κι όταν κοπούν τα βακτήρια αυτά προχωρούν προς το εσωτερικό του φρούτου, το οποίο καταναλώνουμε. Καλό θα ήταν λοιπόν να αγοράζει κανείς ολόκληρο το φρούτο και να το κόψει στο σπίτι του σε όσα κομμάτια επιθυμεί, συντηρώντας το σωστά στο ψυγείο μέχρι αυτό να καταναλωθεί.

-Σε καμία περίπτωση μην καταναλώσετε φρούτα τα οποία είναι κομμένα, καλυμμένα με πλαστικό και εκτός ψυγείου στα ράφια ενός καταστήματος. Σύμφωνα με επιστημονική έρευνα του Doyg Powell, γνωστού επιστήμονα που διερευνά το κεφάλαιο «ασφαλές φαγητό», το παραπάνω είναι τόσο επικίνδυνο, που θα έμοιαζε να επιδιώκετε την δηλητηρίασή σας.

-Μην αποθηκεύετε το φαγητό που περισσεύει σε πλαστικά δοχεία και τάπερ. Τα περισσότερα από αυτά εμπεριέχουν δισφαινόλη Α, μια ουσία που βρίσκεται ψηλά στη λίστα ανθυγιεινών επιλογών. Αντί του πλαστικού, προτιμήστε γυάλινο δοχείο για αυτό το σκοπό.

-Φροντίστε την προσωπική σας υγιεινή. Δεν μπορεί να γίνει λόγος για «ασφαλές φαγητό» το καλοκαίρι, αλλά και γενικότερα, αν εμείς οι ίδιοι δεν τηρούμε τους βασικούς κανόνες υγιεινής, να πλένουμε καλά τα χέρια μας πριν γευματίσουμε, αλλά και τα προϊόντα που θα αποτελέσουν την τροφή μας. πριν ετοιμάσουμε το πιάτο μας. Στο σημείο αυτό να επισημάνουμε πως το πλύσιμο φρούτων και λαχανικών μπορεί να απομακρύνει από αυτά τις χημικές ουσίες, αλλά το πλύσιμο του ωμού κρέατος έχει σύμφωνα με τους ειδικούς ως αποτέλεσμα να εξαπλωθούν τα μικρόβια, τα οποία ούτως ή άλλως όταν το κομμάτι μαγειρευόταν δεν θα αποτελούσαν κίνδυνο.