Όλο και μεγαλύτερο πλήθος ατόμων αντιλαμβάνεται τη σημασία της γυμναστικής για τον οργανισμό μας. Οι ασκήσεις μπορούν να χωριστούν σε δύο μεγάλες κατηγορίες , αυτές που γίνονται με τη βοήθεια αντιστάσεων και βαρών και οι αερόβιες κατά την διάρκεια των οποίων γυμνάζονται μυϊκές ομάδες. Η  βάση της αερόβιας γυμναστικής αποτελεί η διάρκεια και η επαναληψιμότητα και βασικά παραδείγματα τέτοιου είδους γυμναστικής αποτελούν το τρέξιμο, το ποδήλατο , το κολύμπι, ο χορός, η κωπηλασία  αλλά και τα ομαδικά αθλήματα.

Με την αεροβική γυμναστική , ανάλογα με την ένταση της γυμναστικής, αυξάνονται οι παλμοί της καρδιάς και η οξυγόνωση του οργανισμού μας. Η εν λόγω μορφή άσκησης έχει αναρίθμητα οφέλη για το σώμα και την υγεία μας, είτε σε βραχυπρόθεσμο είτε μακροχρόνιο ορίζοντα. Τα μεγαλύτερο βέβαια όφελος καρπώνεται το καρδιοαναπνευστικό σύστημα, καταδεικνύοντας την σημασία της άσκησης στην θωράκιση της υγείας και της ποιότητας ζωής του καθένα μας. Πολλές μελέτες έχουν δείξει ότι η έλλειψη τακτικής αερόβιας άσκησης αυξάνει κατακόρυφα τους κινδύνους καρδιαγγειακών παθήσεων.

Επιπλέον όταν γυμναζόμαστε συχνά με αεροβική γυμναστική, συμβάλλουμε καθοριστικά στην σαφή βελτίωση της φυσικής μας κατάστασης. Έτσι σε σύντομο χρονικό διάστημα καταλαβαίνουμε την συμβολή τους στην αυξημένη αντοχή αλλά και στη γενικότερη ευεξία του οργανισμού μας , κάτι που έχει ως συνέπεια την πασιφανή βελτίωση της ποιότητας ζωή μας αλλά και της απόδοσης μας σε κάθε μορφή εργασίας. Κρίνεται ιδανικό για όποιον έχει τη δυνατότητα να ασκείται μίση με μια ώρα μόλις σηκωθεί το πρωί από το κρεβάτι του. Μια τέτοια συνηθείας ενεργοποιεί τον οργανισμό μας και μας καθιστά περισσότερο ετοιμοπόλεμους για το υπόλοιπο της απαιτητικής μας ημέρας.

Μια ακόμα βασική θετική επίδραση της αεροβικής άσκησης αποτελεί η αποτελεσματικότερη και ταχύτερη καύση του λίπους σε σχέση με τα βάρη. Για αυτό το λόγο κάθε γιατρός και διατροφολόγος συνιστά τέτοιου είδους ασκήσεις σε όσους επιθυμούν να χάσουν βάρος.

Κλείνοντας είναι σημαντικό να τονιστεί ότι η άσκηση αποτελεί τρόπο ζωής και όχι απαραίτητα η ώρα που θα περάσουμε στο τοπικό γυμναστήριο. Απλές καθημερινές κινήσεις, όπως το να ανεβαίνουμε τις σκάλες με τα πόδια , να πάμε στην δουλειά μας ή σε κοινωνικές υποχρεώσεις αν είναι εφικτό χωρίς την χρήση αυτοκίνητου , να καθόμαστε συχνότερα όρθιοι και άλλες παρόμοιες ενέργειες μπορούν να καλύψουν επαρκώς την ανάγκη μας για καθημερινή αεροβική γυμναστική.